Kierownik Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania w Instytucie Pedagogiki UŚ w Katowicach. Autor książek: Teoria wychowania moralnego w pedagogice kultury II Rzeczypospolitej (Katowice 2004), Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury (Toruń 2013), Pedagogika na pograniczu światów. Eseje z cyklu „Medium Mundi” (Katowice 2015), współredaktor ukazującej się w latach 2005–2016 serii wydawniczej „Medium Mundi”.
Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na pedagogice filozoficznej (zwłaszcza aksjologicznych i antropologicznych aspektach wychowania), historii myśli pedagogicznej oraz problematyce pedagogiki kultury, a także na hermeneutycznych podstawach humanistyki.
Wykład jest próbą namysłu nad edukacją jako formą przeżywania czasu, z którego trzeba umieć coś zyskać poprzez odzyskiwanie doświadczeń ulotnych, przesłoniętych, zmarginalizowanych albo zdegradowanych, a jednak w kształceniu niezbędnych, newralgicznych (kluczowych i delikatnych). Przede wszystkim w edukacji trzeba od-zyskać sam czas, a także: nadzieję, gościnność, uważność lekturową, wstyd – i to tym (za)gubionym przez nas doświadczeniom poświęcone będą poszczególne odsłony wykładu.
14 grudnia 2017 roku | godz. 14.15–15.45 | zgłoś udział | zgłoś grupę |
21 grudnia 2017 roku | godz. 14.15–15.45 | zgłoś udział | zgłoś grupę |
11 stycznia 2018 roku | godz. 14.15–15.45 | zgłoś udział | zgłoś grupę |
18 stycznia 2018 roku | godz. 14.15–15.45 | zgłoś udział | zgłoś grupę |
25 stycznia 2018 roku | godz. 14.15–15.45 | zgłoś udział | zgłoś grupę |
MIEJSCE SPOTKAŃ: rektorat Uniwersytetu Śląskiego, aula im. Kazimierza Lepszego (I piętro)
Zobacz wszystkie WYKŁADY MISTRZOWSKIE
Adres:
Bankowa 12, 40-007 Katowice